ورق استیل فنری

ورق استنلس استیل فنری یا ورق ضد زنگ همان ورق استیل فنری میباشد. ورق های فنری در مقابل دمای بالای و خوردگی مقاومت بسیار بالایی دارند. همچنین این نوع ورق ها نیز قابلیت انعطاف پذیری و شکل پذیری و کشسانی بالایی دارند. دیگر خصوصیت آن سختی بالای آن میباشد.
ورق استیل فنری با تلرانس ضخامت کم و دقت ابعادی با کیفیت، در بازار عرضه میشود. گریدهای استیل فنری 301، 304، 316 میباشد. ورق فنری به دلیل ویژگی های بارز و حائز اهمیتی که دارد باعث شده در صنایع متعددی قابل استفاده باشند. یکی از همین این ویژگیها مقاومت در برابر فشار و نیروی خارجی است.
ورق استیل فنری
ورق استیل فنری

کاربردهای استنلس استیل فنری

برخی از کاربردهای ورق استیل فنری عبارتند از:
صنایع خودروسازی: کاربردهایی که ورق فنری در صنعت خودروسازی دارد در ساخت انواع واشرهای فنری، شیمزهای فنری، تیغه برف پاککن، قطعات پمپ، آفتاب گیر خودروها میباشد. این نوع ورق ها به طور کلی در مصارفی که حتما باید در برابر رطوبت و آب مقاومت بسیار بالایی داشته باشند مورد استفاده قرار میگیرد.
صنعت نفت و گاز پتروشیمی: در این صنعت جهت ساخت بست های لوله های پتروشیمی و… مورد استفاده قرار میگیرد. به دلیل مقاومت در برابر رطوبت، آب و روغن در صنعت نفت و گاز نیز بسیار پر کاربرد میباشد.
لوازم خانگی: مقاومت بالایی که این نوع ورق دارد در صنعت لوازم خانگی بسیار پرکاربرد است. که عبارتند از: کاردهای آشپرخانه، رنده، تیغه سبزی خردکن، برخی قطعات یخچال، ماشین لباسشویی و ظرفشویی و…
صنعت برق و الکتریک: کاربرد این نوع ورق در صنعت برق و الکتریک برای ساخت برخی از قطعات کلید پریز و مهتابی و چراغ های سقفی و … میباشد.
به عنوان مثال: ورق استیل فنری 301 بهترین گزینه برای تولید فویل نرم میباشد.
ورق استیل فنری

ویژگی ها:

ورق های استنلس استیل فنری دارای ویژگی های متعددی میباشد. ویژگی اصلی ورق استیل فنری در مورد کیفیت سطح ورق ها میباشد که به صورت براق در بازار ارائه میشود. همچنین وجود کروم و نیکل مقاومت این نوع ورق ها را افزایش میدهد. ضخامت حدودی آن ها بین 0.02 تا 3 میلی متر است. سختی آنها حدودا بین 30 تا 50 راکول سی میباشد. همچنین عرض ورقهای استیل فنری نیزبین 5 تا 1000 میلیمتر است.

با توجه به بررسی موضوعات ارائه شده انتقادات و پیشنهادات خود را از طریق سایت با ما در میان بگذارید.

فهرست