چهار پهلو استیل

به نوعی از میلگردهای استنلس استیل که سطح مقطع آن مربع میباشد و همچنین توپر بوده و از جنس فولاد استیل میباشد چهار پهلو استیل میگویند. این نکته حائز اهمیت است که این محصول در سایزها و آلیاژی متعدد در بازار موجود است.

انواع چهار پر استیل

چهار پهلو استیل با توجه به کارایی وساختار آن دارای انواع متعددی میباشد که عبارتند از:
  1. چهار پهلو نوردی سرد
  2. چهار پهلو نوردی گرم
  3. چهار پهلو ترانسی
به این نکته نیز باید توجه کنید در هنگام خرید این محصول حتما بهترین کیفیت را انتخاب کنید به این دلیل که استفاده از محصول باکیفیت باعث میشود طول عمر محصول بیشتر شود.
چهار پهلو استیل
چهار پهلو استیل

کاربرد چهار پر استیل

چهار پهلو استیل در شکل های متعدد تولید و فرم دهی میشود. این محصول در صنایع متعددی قابل استفاده میباشد که کاربرد اصلی آن در صنعت ساختمان سازی است. زمانی که این محصول در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار میگیرد دارای سایزهای متعددی میباشد. همچنین هر یک از این سایزها کارایی مختص به خود را دارند. پس در نتیجه مهمترین انواع چهار پر استیل عبارتند از:
  1. چهارپهلوهای سایز 14-16: اندازه این نوع چهارپر بزرگ و سنگین میباشد. همچنین یکی از مهمترین انواع چهارپهلو استیل است.
  2. چهارپهلو سایز 12: این نوع محصول در ساخت درب های ساختمانی، نرده و سرنیزه های محافظتی پرکاربرد است.
  3. چهارپهلو سایز 10: برای ساخت انواع پنجره و درب مورد استفاده قرار میگیرد.
  4. چهارپهلوهای سایز 8-9: مقاومت بسیار پایینی دارد به همین دلیل در گلنرده ای کم وزن مورد استفاده قرار میگیرد.
  5. چهارپهلوهای سایز 5-6: در دسته چهارپهلوهای تزئینی قرار دارد. همچنین کاربرد آن در رستوران ها و تالارها برای ساخت فرفوژه میباشد. در این نوع طرحهای متعددی وجود دارد که با توجه به سلیقه خریدار میتوان آن را انتخاب کرد.

روش های تولید چهار پر استیل

چهار پهلو استیل با سه روش تولید میشوند که عبارتند از:
  1. تولید به روش نورد گرم و سرد: در روش نورد گرم و سرد شمش ها بعد از آنکه به یک دمای ایده آل رسیدند آنها را از سطح های استاندارد عبور داده تا به اندازه مورد نظر برسند. سپس اقداماتی مانند کشش و یا در اولویت قرار دادن فرآیندهای دمایی، زمانی که پروفیل را با روش نورد گرم تولید میکنند. در این روش قیمت محصول پایین تر است اما زیبایی خاصی ندارد. این روش زمانی مورد استفاده قرار میگیرد که زیبایی مد نظر نباشد. این موضوع نیز حائز اهمیت است که در نورد سرد کیفیت محصول بیشتر است.
  2. تولید به روش ترانسی: اگر چهار پهلویی که در روش نورد گرم تولید شده را از دستگاه دوزه عبور داد پروفیلی که ساخته میشود زیباتر و یکنواخت تر میباشد که به این روش، روش ترانسی گفته میشود. میتوان گفت سطح صیقلی یکی از ویژگی های این روش به شمار می آید.
  3. تولید به روش فابریک: در روش های قبلی ناخالصی در محصول وجود دارد. آهن اصلی ترین ناخالصی این محصول میباشد. اما در این روش از شمش های فابریک و کاملا خالص استفاده میشود. در این روش محصول نهایی بسیار باکیفیت و یکنواخت است. همچنین در این روش اندازه های مختلفی برای ساخت چهارپهلو استاندارد وجود دارد.
چهار پهلو استیل

قیمت

هنگام خرید چهار پهلو استیل باید نکاتی را مد نظر قرار داد که عبارتند از:
کیفیت محصول – نوع آن – جنس – مواد اولیه – ساز و کار ساخت آن – کاربرد – استانداردها

با توجه به بررسی موضوعات ارائه شده انتقادات و پیشنهادات خود را از طریق سایت با ما در میان بگذارید.

فهرست