ورق استیل میرور

به دسته ای از ورق های استیل که جلای بسیار بالایی دارند، ورق استیل میرور گفته میشود. این نوع ورق ها متناسب با کاربردشان به خصوص در صنعت آسانسورسازی دارای ابعاد و کیفیت های متفاوتی میباشند. پس در نتیجه مشریان هنگام خرید این نوع ورق ها باید به ابعاد و ضخامت آنها دقت کنند.
ورق های استیل آینه ای (میرور) دارای دو گرید بگیر و نگیر میباشند. این نوع ورق ها توسط دو لایه، پوشش پی وی سی میشوند که باعث میشود در هنگام حمل و نقل و نصب دچار آسیب دیدگی نشوند.
ورق استیل میرور
ورق استیل میرور

انواع پولیش کاری

  1. روش لرزشی: در روش لرزشی زمانی که مواد ساینده و قطعه داخل محفظه دستگاه قرار گرفته میشوند و هنگامی که محفظه دستگاه به گردش در می آید سایش و پولیش کاری صورت میگیرد. همین امر باعث میشود تمیز کردن سطح با استفاده از لرزش درون دستگاه ایجاد شوند.
  2. روش بشکه ای: در روش بشکه ای براق شدن و تمیز شدن ورق با استفاده از حرکت بشکه صورت میگیرد. به طور کلی میتوان گفت ورق و مواد ساینده به جای اینکه در محفظه قرار گیرند درون بشکه قرار میگیرند.
  3. کاغذ سنباده: در روش کاغذ سنباده، میزان زبری کاغذهای سنباده متفاوت میباشد. پس در نتیجه میتوان گفت وقتی که مش بندی ریز باشد محصول زبرتر به دست می آید. با توجه به میزان پرداختی که بر روی سطح ایجاد میشود میتوان از سنباده خیلی خشن تا سنباده نرم استفاده کرد.

ترکیبات شیمیایی ورق میرور

در ورق استیل میرور عناصر آلیاژی نسبتا زیادی در آن وجود دارد. عناصر تشکیل دهنده ورق های استیل عبارتند از: کروم، نیکل و مولبیدن.
نیکل و کروم موجود در ورق های استیل آینه ای باعث میشود ورق زنگ نزند. کروم باعث میشود خاصیت مغناتیسی در ورق ایجاد شود و همچنین نیکل موجود در آن از خوردگی در محیط های خنثی و اکسیدی ضعیف پیشگیری میکند و نیز انعطاف پذیری و شکل پذیری را افزایش میدهند. لازم به ذکر است که وجود مولبیدن نیز باعث میشود در برابر کلر مقاوم باشند.
ورق استیل میرور

انواع ورق استیل آینه ای 

ورق استیل میرور به دلیل موجود بودن مقدار کروم و نیکل و همچنین با توجه به اینکه جذب آهنربا میشوند به دو دسته تقسیم بندی شده اند که عبارتند از:
  1. استیل بگیر: در صد کروم موجود در آن بیشتر است و همچنین درصد نیکل پایینتری دارد. گریدهای استیل بگیر عبارتند از: گرید 420 و گرید 430.
  2. استیل نگیر: این نوع استیل به هیچ عنوان جذب آهنربا نمیشوند و گریدهای استیل نگیر عبارتنداز: گرید 304 و گرید 316.

خصوصیات ورق استیل آینه ای (میرور)

ورق استیل میرور دارای خصوصیات خاصی هستند که عبارتند از:
  1. در محیط های رطوبت خیز در برابر خوردگی، کدر شدن و زنگ زدگی مقاوم هستند.
  2. در محیط های اسیدی در برابر تغییر رنگ مقاوم هستند.
  3. در برابر خش، ترک و تغییرات دمایی نیز مقاوم میباشند.
  4. امکان جوش پذیری بالا
  5. برای انتقال دما نیز رسانای مناسبی میباشند.
کاربرد
ورق استیل میرور به دلیل خصوصیت منحصر به فرد، کاربردهای متعددی نیز دارند که عبارتند از:
  1. شیر آلات بهداشتی و ساختمانی
  2. صنایع نفت گاز و پتروشیمی
  3. صنایع دارویی
  4. صنایع غذایی
  5. صنعت ساخت وسایل آشپزخانه
  6. صنایع پزشکی
  7. ساخت تجهیزات برای آسانسورها

با توجه به بررسی موضوعات ارائه شده انتقادات و پیشنهادات خود را از طریق سایت با ما در میان بگذارید.

فهرست